• Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας

Τα κατορθώματα μιας Δροσοσταλιάς

Ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

Η αναγκαιότητα

Ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για μικρά παιδιά , ακολουθώντας τις βασικές έννοιες που έχουν για το περιβάλλον, βοηθά να δομήσουν μια πιο συγκεκριμένη εικόνα για τον κόσμο μας.

Παιδαγωγικές αρχές

  • Χρήση μοντέλου 4 – 8
  • Θέμα που να άπτεται των ενδιαφερόντων του παιδιού.
  • Προετοιμασία παιδιών στο σχολείο
  • Ποικιλία δραστηριοτήτων

Θεωρίες που στήριξαν το πρόγραμμα

  • Βιωματική – Επικοινωνιακή διδασκαλία
  • Ολιστική προσέγγιση του περιβάλλοντος

Μεθοδολογική προσέγγιση

  • Δραματοποίηση
  • Το παιχνίδι
  • Η Ζωγραφική

Σκοποί

  • Η ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στην άξία του νερού και στις προϋποθέσεις ανάπτυξης του δάσους
  • Ο προβληματισμός για τον ρόλο του ανθρώπου στο περιβάλλον

Στόχοι

Να γνωρίσουν:

  • ότι το νερό είναι πηγή ζωής
  • το παραποτάμιο δάσος της περιοχής

Να ασκήσουν:

  • την ελεύθερη δημιουργική έκφραση με διάφορους τρόπους

Βασικές έννοιες

  • ουρανός,
  • σύννεφο,
  • νερό,
  • γη,
  • βουνό
  • κύκλος του νερού,
  • δημιουργία της ζωής,
  • ορογένεση,
  • οικοσύστημα,
  • ρόλος του ανθρώπου
  • αειφορία

Δομή προγράμματος

Το πρόγραμμα διαρκεί περίπου 4 ώρες και υλοποιείται τους μήνες Οκτώβρη – Απρίλη και Μάη

Περίπου στις 09.00 π.μ. καταφθάνει η ομάδα στους χώρους του κέντρου. Με τη βοήθεια κούκλας καλωσορίζουμε τους μαθητές τους χωρίζουμε σε ομάδες με παιγνιώδη μορφή και ακολουθεί η ανάγνωση του παραμυθιού. Γίνεται συζήτηση για ότι τους έκανε εντύπωση και επισκεπτόμαστε τον τόπο που έδρασε σύμφωνα με το παραμύθι η Δροσοσταλιά

Διάλειμμα με κολατσιό 10.15 – 10.30
Επίσκεψη στο πεδίο 11.00π.μ.– 13.00μ.μ.

Στο άλσος του Αγίου Νικολάου σε ένα χώρο κατάφυτο από αιωνόβια πλατάνια και κοντά στο ομώνυμο εκκλησάκι υλοποιούνται οι προτεινόμενες δραστηριότητες.

Δραστηριότητες

  • Διαλέγοντας το δικό μας δέντρο
  • Ο παλμός των δέντρων
  • Πόσο μεγάλο είναι το ποτάμι;
  • Εντοπισμός φυσικών αντικειμένων με μαντέματα
  • Κατασκευή Landart
  • Ανακαλύπτουμε τον ποταμό με τη βοήθεια των αισθήσεων
  • Δραματοποίηση
  • Ζωγραφική
  • Αξιολόγηση

 

Φυσική μυρωδιά

Τα συνθετικά αρώματα που βρίσκονται σε διάφορα προϊόντα είναι επίμονες ενώσεις που δεν διασπόνται εύκολα και έχουν ανιχνευτεί στα πιο απίθανα μέρη , όπως μύδια, το ανθρώπινο λίπος, το μητρικό γάλα και τα ψάρια. Είναι δυνητικοί αναστολείς ορμονών και καλύτερα να αποφεύγονται. Αντί γι’ αυτά επιλέξτε αρώματα που έχουν ως βάση τα φυσικά έλαια. Εγκαταλείψτε τα αποσμητικά χώρου του εμπορίου και ανοίξτε τα παράθυρα για να αερίσετε το σπίτι ή βράστε κανέλα ή ψεκάστε με νερό όπου έχετε διαλύσει έλαιο λεβάντας ή ότι άλλο φυσικό έλαιο της αρεσκείας σας.